Marco Aarnink

Van afstudeerproject tot miljoenendeal. Op zijn 28ste verdient Marco Aarnink (1985) tientallen miljoenen met de verkoop van Drukwerkdeal.nl aan multinational Vistaprint. Nu start hij een nieuw avontuur in zijn vertrouwde drukwerk-omgeving met Print.com. Dat wat hij met Drukwerkdeal in tien jaar deed, wil hij nu op internationaal level bereiken met zijn nieuwe bedrijf.

Als Marco Aarnink voor een opdrachtgever snel betaalbare visitekaartjes en flyers wil regelen, merkt hij dat dat in Nederland niet gemakkelijk is. In Duitsland vindt hij een kleine drukker die wel vlot en kostenefficiënt werkt. Marco studeert op dat moment Small Business aan de Saxion Hogeschool in Enschede en ziet een zakelijke kans: de inzet van internet bij het regelen van drukwerk. Samen met een studiegenoot start hij Drukwerkdeal. Binnen tien jaar groeit de onderneming van een tweemanszaak uit naar een bedrijf met 175 werknemers en een miljoenenomzet. Marco werkt volgens de ‘circle of smile’ en is ervan overtuigd dat plezier en passie bij werknemers afstraalt op klanten. Klantrelatie en beleving staan centraal in Marco’s product. In 2015 verkoopt hij Drukwerkdeal.nl aan Vistaprint.

Ondernemersbloed kruipt waar het niet gaan kan: Marco start in de zomer van 2017 Print.com. Alleen al de investering in de URL is een flinke (één met zes nullen). Dit geeft de drive en doelgerichtheid van Marco aan: hij gaat altijd all-in.

Marco won verschillende ondernemersprijzen waaronder een Talent FD Gazelle in 2012 en een LOEY Online Entrepeneur Award in 2014.

OPDRACHTGEVERS